Біопальне в Німеччині й надалі купують погано

Бензин Е10, так званий біологічний бензин, попри всі зусилля уряду й нафтових компаній, ігнорується більшістю німецьких автовласників. За інформацією в пресі, вже й виробники бензину не вірять, що ситуація зміниться.

Біопальне, в якому міститься 10 відсотків етанолу, що вдвічі більше, ніж у нормальному "супері", водії все ще вважають шкідливим для двигунів. Лише від 20 до 25 відсотків автовласників під'їжджають на заправці до колонки з написом "Е10", діляться спостереженнями експерти мережі заправок total. Трохи краще йдуть справи на заправках Aral, де біобензином заправляється кожен третій. Загалом все свідчить про те, що очікування щодо збільшення попиту на екологічний бензи так і не виправдалися.

Ця ситуація, як вважають аналітики Гамбурзької Інформаційної енергетичної служби EID, спонукає вже й нафтові концерни задуматися про скорочення виробництва біопального. Не поліпшують становище й ціни на бензин. На сьогоднішній день Німеччина посідає четверте місце в Європі за дорожнечею палива.

Об'єднання автолюбителів скаржиться на виробників

У ситуацію зі справами на ринку бензину втрутився й німецький автомобільний клуб ADAC, який покладає провину за ситуацію, що склалася, на нафтові компанії. Як стало відомо, ADAC подає скарги на п'ять провідних нафтопереробників — Aral, BP, Jet, OMV і Shell. На думку експертів клубу, концерни порушують правила, згідно яким, автовласники, машини яких не можна заправляти біобензином, повинні отримувати "старий " Супер 95 за не завищеними цінами.

Якщо ситуація з Е10 кардинальним чином найближчим часом не зміниться, нафтові компанії будуть змушені вимагати від німецького уряду відміни квот або тимчасового мораторію на біопальне E10. Лише таким чином можна запобігти зростанню витрат нафтовиків і як наслідок — зростанню цін на бензозаправках, вважають експерти. Слід очікувати й проведення другого круглого столу з бензину під егідою міністерства економіки.

Потрібні нові рішення

Нагадаємо, що близько місяця тому, за ініціативою міністра економіки Райнера Брюдерле, був проведений "бензиновий саміт" за участю представників провідних міністерств і нафтових компаній. Тоді було погоджено початок нової інформаційної кампанії, спрямованої в першу чергу, на те, аби навчити автовласників безпечним правилам заправки біобензином. Передбачалося, що таким чином вдасться змінити ситуацію й переконати водіїв в надійності Е10. Усе виглядає однак на те, що інформаційна кампанія результату не дала, і терміново потрібні інші рішення.

Автор: Олександр Сосновський Редактор: Леся Юрченко

Deutsche Welle